Första sminktipset.

Hallå!

Har ny kategori nu ''mina sminktips <3''    
Här kommer jag lite då och då lägga in tips på hur man kan sminka sig :)

Så här har ni första:


1. Du kan börja med en grund för huden som kanske concealer, puder/ mineralfoundation och kanske lite rouge.




2. Jag brukar för det mesta alltid lägga på som bas vit ögonskugga




3. Sedan så lägger du på ganska så mörkgrå ögonskugga.




4. Sen målar du på ett lagom tjockt/ tunt lager med svart eyeliner, (det är ett av mitt favoritsmink)





5. och seden lite mascara :)




6. Sist men inte minst, ett lager med tex. ett läppglans :)





KLART! ;)


kram / Ebba <3

Kommentarer
Postat av: olivia

du är ju grym att sminka dig:D

2010-12-05 @ 22:06:39
URL: http://ooliviaholmbergg.blogg.se/
Postat av: alice

åh vad kul att du också har börjat med att ha sminktips! :D:D:D jag tycker det är jättekul att läsa sånt ;) har du sätt mitt? :D <3

fint förresten! :DDD <3



sv: hihi, gud ja, jag längtar också himlans mycket till julen och jullovet kommer bli bäst, jag ser fram emot att sova över med dig,alma & jossan, kommer bli awesome :D !!

puss älskar dig ♥



hihi, ja visst är han?

min lille bushund :D ♥♥♥

2010-12-06 @ 07:39:47
URL: http://esteraliceviola.blogg.se/

KOMMENTERA:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0