London del 4

Sista deg en underbara London var den ända dagen det regnade, men vi var såklart glada för att ha haft så förvånadsfullt bra väder de övriga dagarna. Jag, Melina och pappa tog tunnelbanan till Madame Tussauds medans mamma och Wilmer tog en vända till på Oxfordstreet. Det var superhäftigt inne på Madame Tussauds med bla. vaxdockorna och spökvandringen. Vissa vaxdockor var skitlika medans vissa inte men det var häftigt att se en typ kopia av kändisar, skådespelare mm. Den som var mest lik orginalet var nog X-man. Det coolaste var 4D-filmen som man fick se det sista man gjorde. Det är som 3D-film fast stolarna rör sig och man känner tex en knytnäve i ryggen och vattendroppar, skithäftigt!
Efter några spenderade timmar på Madame Tussauds äkte vi till Oxford street och mötte upp mamma och Wilmer. Vi tog en sista runda på Primark innan vi gick till en mysig resturang för att äta lunch. Vi hann inte så mycket mer eftersom vi skulle ta både tunnelbana och tåg för att komma fram till flygplatsen. Även fast det var tråkigt att åka hem så kände man sig samtidigt gaska mätt på shopping, sevärdigheter och alla intryck. Men jag är verkligen jätteglad för att få ha upplevt detta och det har jag mina fantastiska föräldrar att tacka!
Så om ni får chansen att åka till London någon gång i framtiden, ÅK!!!

Kommentarer
Postat av: Philippa

Gud så många fina bilder, vaxdockorna ser ju jätte äkta ut! aa haha.. :)

2012-05-29 @ 20:37:30
URL: http://phiilippa.blogg.se/

KOMMENTERA:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0