ATT STOPPA TIDEN

Jag vet att det inte är meningen att jag ska vara 16 år hela livet. Jag vet att jag aldrig kommer bli ett barn igen. Jag vet att jag någon dag kommer bli vuxen. jag vet att de underbaraste ögonblicken inte kan vara för evigt eller återupplevas. Och jag vet att tiden inte kan stoppas. Jag vet också att den inte går att spola tillbaka eller framåt. 
 
Men ibland vill jag bara vara den där lilla ebba på 6 år som kryper upp i mammas knä och blir omfamnad. Men jag vill också vara i precis den åldern jag är i. Jag vill inte ha problem och jag vill inte vara ledsen. jag vill bara vara glad, lycklig och kär, förevigt. Jag vill stanna tiden. Men det går inte. Helt omöjligt. Ung och kär förevigt, tänk er. Det skulle vara så underbart. Tankar far omkring i mitt huvud hela tiden. jag övertänket allt. Jag lever för att längta. Vill alltid ha saker att se fram emot. Men så är dom också över. Det är synd men allt har sitt slut.
 
Det finns så mycket som är omöjligt här i världen. Men det är också mycket som är möjligt. Vi lever för de lyckligaste ögnblicken och vi söker efter ett liv utan sorg och problem. Ibland har vi tur, ibland har vi inte det. Jag kan bara leva i nuet och hoppas på att allt kan vara såhär hela livet. 

Kommentarer

KOMMENTERA:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0