Rockabilly

(Speciellt för Andre)
Jag har tänkt på att det säkert finns
killar som läser min blogg och tänkte då
att jag skulle ge ett frisyrtips till dem.
Personligen så tycker jag att rockabillyfrisyren
men rakat på sidor och långt uppe på huvet är
RIKTIGT snyggt!
Så här kommer 2 frisyrtips
för dom som har rockabilly eller ska skaffa:
Första tipset:

1. Börja med att tvätta håret med schampoo
och handukstorka det.
2. Toppera hela håret under så du får en bra volym.
krama i något bra vax som ex. Pomade
3. kamma bak håret så du får som en discobulle och se
till att håret på sidorna av bullen och bak ligger ganska slickat.
4. Avsluta med hårspray.
Andra tipset: En variant
Gör som punkt 1-3 på förra tipset.
4. håll handen längst bak på
bullen och skjut bullen frammåt och
dra den lite åt högra sidan.
5. Blöt håret lite med vatten. Spraya på mycket hårspray!

Kommentarer

KOMMENTERA:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0