Muffins ;)

Bakade kladdkakemuffins förut som blev jättegoda! ;) Så jag tänkte dela med mig av receptet till mina söta läsare :D


Recept, jag gjorde bara en halv sats men här får ni en hel sats:

100 g smör
2 ägg
3 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt

Gör såhär:

Sätt på ungen på 200 grader.
Ta fram en plåt och sätt ut rimligt med formar på plåten ca 20 st.

Smällt smöret i en bukte i mikron eller i en kastrull på spisen.
Vispa äggen och sockret lätt i en bukte, häll i smöret och visp igen.
Blanda mjölet, kakaon, vaniljsockret och saltet i en bunke försig och häll sedan i i äggsmeten.
Vispa tills det är en brun ganska så kompackt smet och häll sedan i i formarna ca en halv till en3:e  del. Grädda i ugnen ca 5-10 minuter om du vill ha dem kladdiga.
vips så har du supergoda muffins och det tar kanske inte mera än 30 minuter ;)




Kommentarer

KOMMENTERA:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0