Gör ditt egna morsdagkort.

Jag älskar att pyssla och göra egna kort, i eftermiddags så gjorde jag ett morsdagkort till min mamma eftersom att det är morsdag på söndag :) Och ville ge er ett tips på hur ni kan göra.


1. Börjamed att klippa ur en lagom bit papper men färgen som du vet att din mamma gillar. Jag tog ett coolt desigark. Vik det på mitten åt det hållet du vill ha.


 
(från panduro)


2. Sätt på en remsa te. band, snett upp mot högra hörnet på kortets framsida.


(använder detta söta band från panduro, kostar mellan
12-15 kr/meter och är självhäftande.)

3. klipp ut ett lagom stort vitt papper och limma på insidan av kortet.
Där skriver du något gulligt. ungefär såhär:






4. klipp ut en bit matschande färg papper ( ca 3 x 9 cm.
Sätt fast på kortets framsida med den kortaste sidan nedåt m. häftkuddar.



(Finns också på panduro.)

5. Ta fram några snygga kartong bokstäver. Du kan skriva vad du vill,
jag skrev ''mor''. Sätt på dom på det färgade pappret men sätt fast
O:ett med häftkuddar.




6. markera M:et och R:et med sen glitterlimm.
Ta ganska mycket runt!

7. Till sist limma fast några snygga blingblingare (diamanter).

Resultatet:







Kommentarer
Postat av: M E R E I

- nice!

2011-05-28 @ 02:41:06
URL: http://dajeroma.blogg.se/

KOMMENTERA:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0