Det blir för mycket

vill börja med att ber tusen gånger om ursäkt för den sämsta uppdateringen... Men jag har omedvetet satt krokben framför mig själv och det handlar om att jag satt allt för stora krav. Att gråta är något som tidigare hjälpt mig och gjort att jag kan släppa allt och må bra men just nu har det inte gjort det. Det har till och med gått så lång att jag ibland inte känner igen mig själv. Jag lägger på mig för mycket hela tiden och de resulterar i att jag till slut inte kan hantera denna stress. Jag skyller verkligen allting på skolverket och de nya betygssystemet som jag hatar från djupet av mitt hjärta... Så mycket som de krävs och så mycket man måste offra och hur dåligt man måste må för att nå ett A känns för mig inte värt längre och de är något jag insett efter denna vecka. Eller är det bara jag som är för hård mot mig själv? Känns ju skönt att veta att andra också känner som jag.
 
Men nu får det verkligen vara nog, jag vill inte må såhär mer, kan inte utsätta mig själv för det. Måste sluta ta allt så hårt hela tiden och vara stolt över mig själv och känna att den där redovisningen gick bra även fast den inte gick som jag tänkt. Jag vill vara den glada Ebba som jag så mycket väl vet att jag egentligen är. Jag ska göra mitt bästa och hädan efter ska jag vara nöjd med det. Behöver lära mig att ta en dag i taget och inte planera så mycket. Märker verkligen nu hur viktigt de är att ha en bra klass för utan dem skulle jag inte klara mig eller ha orken att gå upp varje morgon och troligtvis bytt skola för länge sedan. 
 
åh, passar verkligen bra med ett lov nu!
Vill så himla gärna spara bloggen men har tyvärr inte tiden eller motivationen till att blogga på mycket just nu. 

Kommentarer

KOMMENTERA:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0